Subject: Ohtlikuma lõhketöö kavandamise TEATIS - Paide-Kiisa elektriõhuliin
From: "Arno Paikles" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Thu, 8 May 2025 13:04:02 +0300

TEATIS

Ettevõte Connecto Infra AS esitas Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Ametile (TTJA) taotluse lõhketöö loa saamiseks Elering AS Paide-Kiisa 
330/110 kV kõrgepingeliini L357 juhtmete ja piksekaitstrosside ühendamiseks 
lõhkeliitmikega. Kuna kavandatavaks tegevuseks on metalli liitmine 
lõhketöödega, siis on tegemist ohtlikuma lõhketööga. Ohtlikumat lõhketööd 
võib teha loa alusel. Ohtlikuma lõhketöö loa väljastab TTJA.

LMS § 32 lõike 3 alusel teavitab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet 
kavandatavast lõhketööst, selle ohualast, planeeritavast ajast ja eesmärgist 
kohaliku omavalitsuse üksust. LMS § 32 lõike 4 alusel kaasab TTJA loa 
menetlusse kavandatava lõhketöö ohualasse jääva ehitise omaniku või tema 
esindaja ja võimaldab tal avaldada arvamust kavandatava lõhketöö kohta viie 
tööpäeva jooksul teate saamise päevast arvates.

Paide-Kiisa rekonstrueeritava kõrgepinge õhuliini kogupikkus on ca 70 km. 
Käesolevaks ajaks on vana liin demonteeritud, uue liini trass ei muutu ning 
uued liinimastid püstitataks seniste mastide asukohtadesse. Lõhketööd on 
kavandatud 24 asukohas (vt Lisa 1), kusjuures igas asukohas on planeeritud 
teostada kaks trosside ühendamist. Töid teostatakse etapiviisiliselt ning 
need kestavad kuni 2026. aasta alguseni. Lõhketööde projekti kohaselt on 
lõhketööde ohuala 50 m. Tööde teostamise ajal ei tohi kõrvalised isikud 
ohualas viibida. Lõhketööde ohualasse (50 m) jäävad mitmed avalikult 
kasutatavad teed, sideehitised, elektriõhuliinid ja -maakaabelliinid (vt 
Lisa 1).

LMS § 32 lõige 5 sätestab, et TTJA hindab ohtlikuma lõhketöö võimalikke 
tagajärgi, arvestades kahjulike tagajärgede vältimiseks ettenähtud 
abinõusid, ning annab sellest lähtuvalt loa või keeldub loa andmisest 14 
tööpäeva jooksul nõuetekohase taotluse laekumise päevast arvates.

Arvamuse või küsimuste esitamiseks palun pöörduda hiljemalt 15.05.2025 
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole e-posti teel kirjutades 
aadressile [email-masked].

Lugupidamisega,

	Arno Paikles
Tehnikaosakonna peaspetsialist
+372 667 2096 | [email-masked] | www.ttja.ee <http://www.ttja.ee/>
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet
Endla tn 10A, 10122 Tallinn